Cviky na chudnutie

Pri chudnutí pomocou rôznych typov diét je dôležitá aj telesná aktivita. Niekedy síce stačí zmena jedálnička, ale pokiaľ máte v chudnutí vyššie ambície, musíte cvičiť. Výhodou je, že existuje mnoho druhov telesnej aktivity, ktorá vám pomôže zhodiť nadbytočné kilečká. Viete ako správne cvičiť?

Aké cvičenie je najlepšie pri diéte?

Najviac efektívnym cvičením pri diéte a chudnutí je kardio. Okrem iných metabolických procesov v organizme je výhodou kardia aj zlepšenie zdravotného stavu a kondície. Zjednodušene môžeme povedať, že kardio cviky sú také, kedy sa vám zvyšuje činnosť srdca a tep. Pri bežnom cvičení napríklad pomocou činiek v posilňovni prichádza najmä k spaľovaniu cukrov ako nositeľa energie vo svaloch. Naproti tomu pri kardi cvičení sa okrem cukrov spaľuje aj veľké množstvo tuku a to už po niekoľkých minútach od začiatku cvičenia.

Toto je veľmi dôležité uvedomiť si najmä u mužov. Mnoho z nich zmení jedálniček a chodí do posilňovne zdvíhať ťažké činky, ale to nie je správny spôsob chudnutia. Pokiaľ posilňujete a chcete chudnúť, je prakticky nevyhnutné zaradiť do tréningu aj kardio cviky.

Jednoznačne najefektívnejší spôsob spaľovanie tuku sú tzv kardio cviky. Kým pri bežných cvikoch sa spaľujú hlavne cukry a nemožno zaručiť spaľovanie tukov, pri kardio cvikoch sa tuk začína spaľovať už po 20-30 minútach.

Aké sú kardio cviky?

Medzi základné kardio cvičenia patrí behanie, bicyklovanie, korčuľovanie a podobné činnosti. V posilňovni to môže byť bežecký pás, spinning alebo steper. Kardio cvičením je aj aerobik alebo zumba. Jednoducho všetko, kde sa poriadne zapotíte a dáte zo seba všetko.

Pokiaľ máte radi radšej vonkajšie športy, určite skúste pravidelné behanie alebo bicyklovanie. Nemali by to však byť žiadne závody, lepšie je zvoliť si svoje tempo a v ňom zotrvať. Je lepšie zabehnúť pomalším behom dlhšiu vzdialenosť ako bezhlavo šprintovať na krátkych úsekoch.

Cvičiť by ste mali minimálne dvakrát do týždňa, ideálne štyri až päť ak máte čas. Kardio tréning by mal trvať aspoň pol hodinu, ak sa dá tak i 45 minút. Pokiaľ však chcete chodiť behávať a ste začiatočník, tak stačí i menej. Dôležité je udržať si kontinuálnu schopnosť športovať. Radšej zabehnite menej a bežte znova o dva dni ako keby ste mali behať s vypätím síl 45 minút a potom mali ďalší týždeň svalovicu.

Dôležité je si tiež uvedomiť, že človek nie je schopný chudnúť iba na určitých partiách. Pokiaľ chcete schudnúť na bruchu, brušáky vám nepomôžu. Budete sa musieť venovať komplexnejšej pohybovej aktivite. Človek chudne globálne na celom tele. Ale nebojte sa, v prípade že máte problémy napríklad s bruchom alebo zadkom a začnete pravidelne behať, výsledok sa čoskoro dostaví. Chudnúť budete hlavne na problémových partiách.

Cviky na jednotlivé partie sú zamerané najmä na ich formovanie a spevňovanie.

Prečítajte si, ako precviťovať bruchochrbát a zadok.