Chudnutie

Možno aj vy patríte k tomu veľkému počtu ľudí, ktorí už prekonali množstvo diét, no stále sa vám nepodarilo dosiahnuť vašu vysnenú postavu. Účinná cesta na chudnutie je len jedna a zrejme sa vám nebude vôbec páčiť.

Čím dlhšie budete váhať a svoju vlastnú zmenu odďaľovať, tým dlhšia a ťažšia bude vaša cesta nazad. Tým dlhšie zhadzovanie vás bude čakať. Ak to prešvihnete, možno sa už vôbec nedokážete vrátiť!

Sama som si tým prešla. Nemala som zrovna nadváhu, ale vypapkala som sa do gulatučka. Vo fitku som makala minimálne 5krát v týždni a stále sa žiadna zmena na mojej postave nekonala. Nechudla som. Stačilo sa začať kontrolovať v jedení. Odpustila som si moje milované sladkosti, jedla som viac krát za deň menšie porcie a hlavne správne jedlá. Po štyroch mesiacoch mi váha ukázala o 10kg menej.

Čo je na chudnutie naozaj účinné?

Musíme si uvedomiť pre základ jediné-

  • Strava má energetickú hodnotu.
  • Človek míňa energiu

Kým tieto dve veci budú v rovnováhe, vaša váha bude stále taká istá. Ak nie, sú k dispozícii dve možnosti:

  • Ak prijmete viac, ako spálite, budete priberať.
  • Ak prijmete menej, ako spálite, budete chudnúť.

Nič viac z teórie vedieť nepotrebujeme. Ale v bežnom živote, žiaľ, človek tieto informácie nevie využiť vo svoj prospech. Nevieme totiž spravidla:

  • Koľko to vlastne je “primerané množstvo energie”
  • Ako vyzerá vhodná porcia jedla.
  • Aký je reálny výdaj energie.

Dá sa to povedať aj tak, že málo kto z nás vie ohodnotiť, ako vhodná je pre nás porcia jedla, ktorú sme si napríklad uvarili na obed. A takto je to s väčšinou jedál.

Kým tieto vedomosti nemáme,je tu problém

Jesť musíme. Nemôžeme úplne zrušiť jedlo. Musíme zvyčajne zmeniť druhy jedál a často aj množstvo a čas, kedy jedávame. To ale kladie nároky na vzdelanosť,resp. vedieť základné súvislosti o strave. Práve preto sa jednoduchšia cesta javí v dieťe. Že nefunguje, to je známe. Ak ale nevieme, ajtak to nakoniec s dietou skúsime.

Diéty určené na stratu hmotnosti

Väčšina ľudí sa snaži schudnúť takou, či onakou diétou. Viac,či menej zoškrtajú svoj jedálniček, kedže si asi všetci pod slovom dieta predstavíme hladovku. A práve to je chyba.

Samozrejme hladovaním sa dá schudnúť aj z tukových zásob, ikeď najprv spálite veľa zo svalov, čo je veľmi nežiaduce. Ale ako to už býva, po ukončení diety, schudnuté kilogramy sa znova vrátia aj s bonusovým jo-jo efektom, teda v konečnom dôsledku priberiete ešte viac.A to z toho dôvodu, že dietu vydržíte dodržiavať len určitú dobu a potom sa znova vrátite k svojim zlým stravovacím návykom. Načo sa teda trápiť hladovkami a dietami, ak nám obezita v konečnom dôsledku zostane?

Pokiaľ chceme schudnúť musíme zmeniť svoj životný štýl, svoje stravovacie návyky. Musíme sa naučiť, ako sa správne stravovať. Až keď budeme vedieť, aké živiny ktorá potravina má, až potom dokážeme využiť jedlo na zníženie svojej hmotnosti.                                                                                                                  Ak sa k správnemu jedálničku pridá aj pohyb napr. tri krát do týždňa, svoje snaženie tým len podporíte.

Neverte však nikomu, kto vám ponúkne rýchly a jednoduchý návod na chudnutie alebo zázračnú tabletku. Nič také neexistuje, keby existovalo, všetci by sme boli krásni a chudí.